Pauwels Consulting en 3D Participaties slaan de handen in elkaar

GENT, 26 januari 2016

Het Belgische adviesbureau Pauwels Consulting en het Belgische investeringsfonds 3D Participaties slaan de handen in elkaar om de internationale groei van Pauwels Consulting verder te stimuleren.

De bedrijfsstructuur en de dagelijkse werking van Pauwels Consulting blijven ongewijzigd. Hans Swinnen, voormalig CEO van Thomas Cook en directeur van 3D Participaties, vervoegt Pauwels Consulting met onmiddellijke ingang als voorzitter van de raad van bestuur.

“Ik ben blij dat we Hans Swinnen in ons team mogen verwelkomen”, vertelt Bert Pauwels, Oprichter en Managing Director van Pauwels Consulting.” Met de extra strategische knowhow en de bijkomende financiële middelen kunnen we onze onderneming nog sneller en effectiever laten groeien. Dit zal onze klanten en onze medewerkers ten goede komen.”

Samenwerking ondersteunt ambities

“Pauwels Consulting is al enkele jaren erg succesvol”, zegt Van Nguyen, Operationeel Directeur en Partner bij Pauwels Consulting. “We behoorden de afgelopen 6 jaar elke keer tot de snelst groeiende bedrijven in België, de zogenaamde Trends Gazellen.”

“Nu is het tijd om een versnelling hoger te schakelen. Elke dag zien we interessante kansen voor Pauwels Consulting in België en het buitenland. Helaas kunnen we nog niet altijd op deze kansen inspelen.”

“Daarom vroegen we EY M&A Advisory om een geschikte business partner te vinden”, vervolgt Jan Fyens, Key Account Directeur en Partner bij Pauwels Consulting. “We waren op zoek naar een erg ambitieuze partner met een bewezen track record. 3D Participaties past perfect in dat profiel.” EY M&A Advisory en HvG advocaten ondersteunden Pauwels Consulting bij deze transactie.

Een unieke kans voor beide partijen

“Pauwels Consulting is een gezond Belgisch bedrijf met een grote, diverse en trouwe klantenportefeuille en veel groeipotentieel”, zegt Hans Swinnen, directeur van 3D Participaties.” Wij zijn zeer blij dat Pauwels Consulting de mogelijkheden voor hun internationale groei met ons wilden bespreken.”

“In de afgelopen vierentwintig jaar heeft 3D Participaties al heel wat veelbelovende ondernemingen geholpen. We kunnen dan ook niet wachten om samen met Pauwels Consulting de ambitieuze doelstellingen van het bedrijf waar te maken. Uiteraard kijk ik er ook naar uit om me bij het team aan te sluiten. Er is een zeer goede klik, zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak.”

“We willen onze groei op twee manieren verderzetten”, gaat Bert Pauwels verder. “Aan de ene kant gaan we gewoon door met onze dagelijkse werkzaamheden om onze natuurlijke groei te verzekeren. Aan de andere kant zullen we een actieve acquisitiestrategie nastreven. We zullen actief naar mogelijke overnames zoeken om op die manier ons aanbod in België en in het buitenland verder te versterken.”

“Onze klanten verkiezen immers steeds vaker om met minder verschillende partners te werken. Deze partners moeten hen dan wel op verschillende disciplines kunnen ondersteunen. We horen ook vaak van onze klanten dat ze ook in het buitenland met ons willen samenwerken. Onze nieuwe acquisitiestrategie zal ons helpen om aan de groeiende internationale ambities van onze klanten tegemoet te komen. De samenwerking met 3D Participaties zal onze medewerkers bovendien geweldige carrièrekansen bieden.”

“We kunnen niet wachten om aan dit nieuwe hoofdstuk te beginnen. We kijken ernaar uit om Pauwels Consulting naar een volgend niveau te brengen.”

Contact

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bert Pauwels, Oprichter en Managing Director van Pauwels Consulting (bert.pauwels@pauwelsconsulting.com, +32 9 324 70 80, www.pauwelsconsulting.com), of met Hans Swinnen, directeur van 3D Participaties en voorzitter van de raad van bestuur van Pauwels Consulting (hans.swinnen@3d-participaties.be, +32 9 329 72 01, www.3d-participaties.be).

0 antwoorden

Meepraten?